سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
آذر 1402 شمسی
نوامبر - دسامبر 2023 میلـادی
جمادی الـاول - جمادی الثانی 1445 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای پـنـجـشـنـبـه 2 آذر 1402 شمسی برابر با 23 نوامبر 2023 میلـادی و 11 جمادی الـاول 1445 هجری قمری

314 سال پیش، 23 نوامبر 1709 میلـادی امپراتوری سوئد تجزیه و مناطقی از آن به لهستان، دانمارک و امیرنشین ساکسونی آلمان داده شد. سوئد در قرن 16 با در دست داشتن همه منطقه اسکاندیناوی، بخش هایی از آلمان، لهستان، لیتوانی، فنلـاند و روسیه سومین قدرت اروپا بود که بعدا در سه جنگ شکست خورد و به 450 هزار کیلومتر مربع محدود شد و از آن پس راه مسالمت در پیش گرفته است.

240 سال پیش، 23 نوامبر 1783 میلـادی در لندن اعلـامـ شد که در پی پیروزی انقلـاب استقلـال آمریکا تا آن روز، بیش از یکصد هزار تن از مهاجران انگلیسی ساکن مهاجر نشینان 13 گانه که وفادار به کشور مادری بودند به انگلستان بازگشته و یا به مهاجرنشین کانادا نقل مکان کرده اند.

113 سال پیش، 23 نوامبر 1910 میلـادی در پی اعدامـ «یان آلفرد آندر J. A. Ander» در سوئد به جرمـ قتل هنگامـ سرقت و انتشار جزئیات خبر آن و تفسیر و اظهار نظر درباره آن، مجازات اعدامـ در کشور 9 میلیون و پانصد هزارنفری سوئد ممنوع شده و اعدامـ دیگری صورت نگرفته است. یان آندر که یک هتلدار بود ورشکست شده بود و برای امرار معاش تصمیمـ به دزدی گرفته بود و در اثنای نخستین سرقت از یک صرّافی مجبور به کشتن تن ها کارمند صرافی شده بود که یک بانوی میانسال بود. یان هنگامـ فروش ارز های مسروقه مورد سوء ظن قرار گرفت و دستگیر شد زیراکه روی برخی از اسکناس ها لکه خون دیده شده بود. میزان سرقت معادل شش هزار کرونا بود.

93 سال پیش، 23 نوامبر 1930 میلـادی الیجاه محمد در شهر دیترویت (ایالت میشیگان آمریکا) جمعیت «ملت مسلمان» را تاسیس کرد.

90 سال پیش، 23 نوامبر 1933 میلـادی علی شریعتی جامعه شناس ایرانی و دارای مدرک دکترا از دانشگاه سوربون فرانسه در مزینان سبزوار به دنیا آمد و 41 سال عمر کرد و در انگلستان درگذشت.

83 سال پیش، 23 نوامبر 1940 میلـادی دولت رومانی همانند سایر کشور های اروپای شرقی از جمله مجارستان و بلغارستان به قدرت محور Axis Powers (آلمان و ایتالیا) پیوست. آن کشور ها پس از شکست هیتلر متحد شوروی شدند و پس از انحلـال پیمان ورشو، به عضویت «ناتو» در آمده اند و قاعدتا در آینده همـ به یک قدرت وقت خواهند پیوست!!. ناسیونالیست های روسیه به قانونگزاران این کشور اصرار می کنند، حال که کشور های اروپای شرقی به «ناتو» ـ دشمن بالقوه روسیه پیوسته اند با تصویب قانون، خونب های میلیون ها نظامی روس را که درجریان جنگ جهانی دومـ برای خارج ساختن آن کشور ها از دست هیتلر کشته شدند مطالبه کند و همچنین از آلمان. شوروی در جنگ جهانی دومـ 27 میلیون کشته داد تا هیتلر شکست خورد و روزی که واحد های ارتش شوروی وارد برلین شدند خودکشی کرد.

77 سال پیش، 23 نوامبر 1946 میلـادی ناوگان فرانسه بندر های فونگ Hai Phong را در ویتنامـ گلوله باران کرد که طبق گزارش های متعدد، در این تیراندازی نزدیک به شش هزار ویتنامی کشته شدند. علت تیراندازی، ردّ استعمار فرانسه از سوی ویتنامی ها بود. پیش از تامین وحدت، های فونگ از بنادر ویتنامـ جنوبی بود.

64 سال پیش، 23 نوامبر 1959 میلـادی شارل دوگل رهبر وقت فرانسه خواستار وحدت اروپا شد و گفت که وقتی از اروپا سخن می گوییمـ هدف مان از اقیانوس اطلس تا کوه های اورال است و نمی توان روسیه را از نقشه اروپای متحد جدا ساخت و در غیر این صورت، اتحاد پایدار نخواهد ماند.

52 سال پیش، 23 نوامبر 1971 میلـادی دولت پکن (بیژینگ) برکرسی قدرت های فاتح جنگ جهانی دومـ در شورای امنیت نشست. مجمع عمومی سازمان ملل در 25 اکتبر 2005 رای به انتقال کرسی چین در آن سازمان، ارکان های مربوط و ازجمله شورای امنیت به دولت پکن داده بود. این کرسی از سال 1945 در اختیار دولت مستقر در تایوان بود (به نامـ جمهوری ملی چین که در طول جنگ جهانی دومـ با ژاپن در نبرد بود). دولت مستقر در تایوان که در جنگ داخلی، از مائو شکست خورده و پکن را از دست داده بود همچنان خودرا نماینده همه چینیان معرفی می کرد. مرور زمان نشان داد که دولت پکن در شورای امنیت ـ بازوی اجرایی سازمان ملل ـ روشی کاسبکارانه و سازشکارانه داشته است و این روش را در سال 2011 هنگامـ طرح غرب درباره لیبی به نامـ قطعنامه «پرواز ممنوع» به شماره 1973 به وضوح عیان ساخت. این طرح که برخلـاف انتظار جهانیان، از سوی رژیمـ پکن «وتو» نشد پرواز هواپیما های لیبیایی را در آسمان کشورشان ممنوع کرد، نه پرواز جنگنده ـ بمب افکن های ناتو را که به انهدامـ بسیاری از شهر های لیبی استراتژیک صاحب نفت و تغییر دولت آن انجامید و تلفات سنگین ببار آورد. طبق اساسنامه سازمان ملل، شورای امنیت برای مداخله در امور و مسائل داخلی کشور ها اختیار ندارد.

43 سال پیش، 23 نوامبر 1980 میلـادی ارزش طلـا به بالـاترین سطح خود تا این روز یعنی هر اونس850 دلـار رسید. چند سال پیش از آن هر اونس طلـا 161 دلـار بود.

43 سال پیش، 23 نوامبر 1980 میلـادی یک رشته زمین لرزه در جنوب ایتالیا، بیش از چهار هزار و هشتصد تن از ساکنان منطقه را بی جان ساخت.

38 سال پیش، 23 نوامبر 1985 میلـادی کماندو های مصری در فرودگاه بین المللی جزیره «مالت» به یک هواپیمای مسافربر ربوده شده آن کشور که فرود آورده شده بود حمله بردند تا مسافران را نجات دهند که در زد و خورد آنان و هواپیماربایان 60 تن و بسیاری از ایشان مسافران هواپیما کشته شدند. این هواپیما از آتن عازمـ مصر بود که در آسمان ربوده و به کشور مالت واقع در مدیترانه برده شده بود.

22 سال پیش، 23 نوامبر 2001 میلـادی کنواسیون بین المللی بوداپست تشکیل و نخستین میثاق جهانی جرائمـ اینترنتی Cyber Crimes را تصویب کرد. این میثاق که در سال 2006 تکمیل و اصلـاح شده است جرائمـ کامپیوتری و اینترنتی را تعریف و تعیین کرده است. کنوانسیون بوداپست که به پیشنهاد شورای اروپا تشکیل شده بود نخستین کنوانسیون از این دست بوده است.

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه) تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 2 آذر 1402 شمسی، (سال گربه)