سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
اردیـبـهـشـت 1402 شمسی
آوریل - می 2023 میلـادی
شوال - ذیقعده 1444 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای پـنـجـشـنـبـه 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی برابر با 4 می 2023 میلـادی و 14 شوال 1444 هجری قمری

530 سال پیش، 4 می 1493 میلـادی کریستوفر کلمبوس در دیدار دومـ خود از قاره آمریکا گامـ بر جامائیکا گذارد.

397 سال پیش، 4 می 1626 میلـادی پیتر مینیت Peter Minuit هلندی گامـ بر جزیره مانهاتان Manhattan (قسمتی از شهر نیویورک امروز و در دهانه رود هادسون) گذارد و آن را «نیو ندِرلند» نامید که بعدا همه نیویورکِ هلندی ها را «نیوآمستردام» خطاب می کردند که انگلیسی ها پس از خارج ساختنش از دست هلندی ها در سال 1664، این نامـ را به افتخار دوک آو یورک (بعدا با نامـ جیمز دومـ پادشاه انگلستان) به «نیویورک» تبدیل کردند که باقی مانده است. مانا هاتا Manna - Hata در زبان بومیان (قبیله لناپهLenape) به معنای جزیره پر از تپه است. Peter Minuit این جزیره را به 60 گیلدر هلندی = 24 دلـار از رئیس قبیله لناپه خریداری کرد. نخستین دسته هلندی ها چند ماه پیش ازPeter Minuit وارد منطقه نیویورک شده بودند و به این لحاظ نیویورکی ها سال 1625 را سال تولد این شهر می گویند. فرانسویان در سال 1524 و در جریان عبور با قایق از رودخانه هادسون (هودسون) جزیره مانهتان را دیده بودند ولی در اینجا متوقف نشده بودند. فرانسویان از کانادا به این منطقه قایقرانی کرده بودند.

119 سال پیش، 4 می 1904 میلـادی عملیات ساختن آبراه پاناما میان دو اقیانوس اطلس و آرامـ آغاز شد.

111 سال پیش، 4 می 1912 میلـادی ایتالیایی ها که پس از تامین وحدت به اندیشه احیاء امپراتوری رومـ افتاده بودند جزیره یونانی رودس Rhodes را تصرف کردند که در عهد باستان از متعلقات رومـ بود. آنان با همیشه اندیشه لیبی را همـ به تصرف خود درآورده بودند.

104 سال پیش، 4 می 1919 میلـادی چینی ها در پکن دست به یک تظاهرات میلیونی زدند و به تصمیمـ کنفرانس ورسای (نشست فاتحان در پایان جنگ جهانی اول برای تقسیمـ مناطق و تعیین سرنوشت ها و...) که قسمتی از چین را به ژاپن واگذار کرده بود اعتراض کردند.

70 سال پیش، 4 می 1953 میلـادی اِرنِست همینگوی به خاطر داستان «پیرمرد و دریا» جایزه پولیتزر به دست آورد.

44 سال پیش، 4 می 1979 میلـادی مارگارت تاچر رهبر حزب محافظه کار انگلستان از سال 1975 که روز پیش از این به ریاست دولت این کشور انتخاب شده بود کار خودرا آغاز کرد. وی نخستین زنی است که در انگلستان به این مقامـ رسیده است. بانو تاچر نزدیک به سه ماه پس از پیروزی انقلـاب ایران، نخست وزیر انگلستان شده بود. وی در سال انقلـاب از ایران دیدار کرد و همچنین رونالد ریگن. در زمان اقتدار این دو تن بود که شوروی از درون فروپاشانیده شد که بزرگترین رویداد تاریخ خوانده شده است. مارگارت تاچر (13 اکتبر 1925 ـ 8 اپریل 2013) تا 1990 نخست وزیر انگلستان بود ـ بیش از نخست وزیر دیگر این کشور در قرن 20.تاچر

39 سال پیش، 4 می 1984 میلـادی در این روز «دیانا دورس» بازیگر انگلیسی فیلمـ های سینمایی در 52سالگی درگذشت. دیانا 23 اکتبر 1931 به دنیا آمده بود. وی در ده ها فیلمـ، ایفای نقش اول را بر عهده داشت. دیانا در عین حال از زیبایی کامل برخوردار و به مورلین مونرو انگلستان معروف بود. سرطان سبب درگذشت او شد. او در طول عمر کوتاه خود سه بار ازدواج کرد و از ازدواج دومـ و سومـ خود دارای سه پسر شد. فیلمـ های معروف وی عبارتند از شهر الماس، صفحه آخر، گذرنامه برای ورود به فساد، بانوی نامقدس، ماجرا های راننده تاکسی و رقص مجرمانه. دیانا در چند برنامه تلویزیونی همـ فعالیت داشت. مشکلـات طلـاقِ نخست و هزینه گرفتن وکیل، دیانا را ورشکست کرد بگونه ای که مجبور شد خاطرات خودرا به یک نشریه بفروشد. شوهر اول دیانا بود که اورا وارد کار نمایش کرده بود. شرح مشکلـات قضایی نخستین طلـاق دیانا، نظامـ قضایی انگلستان را زیر سئوال بُرد. چهار بیوگرافی از دیانا انتشار یافته است که به باور برخی از نقدنگاران، درس عبرت هستند و نشان می دهند که «زیبایی» درد سرساز همـ هست. دیانا از بازی در تئاتر های کاباره ای همـ اِباء نداشت. وی میلیون ها پاوند ثروت خود را در چند بانک ـ در گوشه و کنار اروپا که برای همگان جز خود او نامعلومـ بودند پس انداز کرده بود و نامـ بانک ها و شماره حساب ها را به رمز نوشته بود که پس از درگذشت، ورثه او نتوانستند حساب ها و پول را به دست آورند!.Diana Dors

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه) تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 14 اردیـبـهـشـت 1402 شمسی، (سال گربه)