سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
فـروردیـن 1401 شمسی
مارس - آوریل 2022 میلـادی
شعبان - رمضان 1443 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای جـمـعـه 12 فـروردیـن 1401 شمسی برابر با 1 آوریل 2022 میلـادی و 29 شعبان 1443 هجری قمری

12 فـروردیـن روز جمهوری اسلـامی ایران

207 سال پیش، 1 آوریل 1815 میلـادی «اوتو فون بیسمارک» دولتمرد آلمانی و بانی وحدت آلمان (رایش) به دنیا آمد و 65 سال عمر کرد.

98 سال پیش، 1 آوریل 1924 میلـادی یک دادگاه آلمان در این روز آدولف هیتلر را به اتهامـ طراحی یک نقشه براندازی (پوچ Putsch = کودتا Coup) در ایالت باواریای آلمان (شهر مونیخ) به پنج سال زندان محکومـ کرد که تن ها 9 ماه در زندان ماند و در این مدت کتاب Mein Kamf را نوشت. شورش هشتمـ و نهمـ نوامبر 1923 مونیخ که به «براندازی بیر هال Beer Hall» معروف شده است به نتیجه نرسیده بود. حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان (نازی) تلـاش کرده بود که با این شورش قدرت را در باواریای آلمان به دست گیرد.

85 سال پیش، 1 آوریل 1937 میلـادی عدن ـ شهر بندری هشتصد هزار نفری کنونی واقع در جنوب جزیره العرب و شرق باب المندب ـ کلنی انگلستان اعلـامـ شد. این منطقه از بیش یک قرن پیش از آن در کنترل انگلستان بود ولی زیر نظر دولت انگلیسی هند (بریتیش ایندیا) اداره می شد. دولت انگلستان با توجه به موقع استراتژیک عدن، از سال 1839 در آنجا پادگان نظامی و پایگاه دریایی داشت. در قرن شانزدهمـ پرتغالی ها چند سالی کنترل عدن را به دست داشتند. اهمیت عدن پس از بهره برداری از آبراه سوئز افزایش یافته است. در پی قدرت گرفتن کمونیست ها در شمال یمن، انگلستان به ایجاد یک فدراسیون از شش قبیله مستقر در جنوب یمن کمک کرد تا نیروی بزرگتری در برابر شمال باشند و در 18 ژانویه 1963 عدن را همـ وارد این فدراسیون کرد و نامش را «امارات عربی جنوب» گذارد. طولی نکشید که جنوب یمن مورد توجه دولت مسکو قرار گرفت و کمک کرد عدنی ها در سال 1967 دست به شورش بزرگی بزنند که منجر به برچیده شدن قرارگاه های نظامی انگلستان و ایجاد جمهوری یمن جنوبی با دولتی کمونیست شد و عدن پایتخت جمهوری دمکراتیک خلق یمن (یمن جنوبی) بود تا این که دو یمن (شمالی و جنوبی) به صورت کشوری واحد در آمدند.

83 سال پیش، 1 آوریل 1939 میلـادی فرانکو در اواخر عمر در پی تصرف مادرید به دست سلطنت طلبان اسپانیایی و تسلیمـ شدن جمهوریجواهان و چپهاt جنگ داخلی سه ساله و خونین اسپانیا که در حقیقت زاییده معارضه چپ ها و راست های جهان غرب بود به سود راستگرایان پایان یافت و فرانسیسکو فرانکو دیکتاتور این کشور شد. در این روز بود که فرانکو پیروزی خودرا اعلـامـ داشت و تقریبا بلـافاصله دولت واشنگتن دولت وی را برسمیت شناخت.

74 سال پیش، 1 آوریل 1948 میلـادی محاصره برلین غربی که در درون آلمان شرقی قرارگرفته بود توسط نیرو های شوروی آغاز شد. راه های منتهی به برلین غربی از خاک آلمان شرقی که در کنترل شوروی بود می گذشت. این محاصره به ایجاد یک پل هوایی توسط غرب انجامید. در پی سقوط آلمان نازی، متفقین شهر برلین را میان خود قسمت کرده بودند که محلـات غربی آن نصیب سه دولت آمریکا، انگلستان و فرانسه (اصطلـاحا متفقین غربی) شده بود. محاصره برلین در آن سال، جهان را در لبه پرتگاه یک جنگ جهانی دیگر قرارداده بود.

67 سال پیش، 1 آوریل 1955 میلـادی جنبش استقلـال طلبی قبرس برای پاره کردن زنجیر استعمار انگلستان آغاز بکار کرد. اسقف ماکاریوس رهبری این جنبش را که به ثمر رسید برعهده داشت. استقلـال طلبان که عمدتا یونانی زبان بودند در آغاز کار می خواستند که قبرس به یونان ملحق شود که ترک های ساکن شمال قبرس به مخالفت برخاستند و.... قبرسی های یونانی زبان هیچگاه در طول تاریخ این جزیره بخشی از کشور یونان نبودند. قبرس در دوران هخامنشیان در قلمرو ایران قرارداشت و پایگاه نیروی دریایی ایران در مدیترانه بود.

21 سال پیش، 1 آوریل 2001 میلـادی اسلوبودان میلوشویچ رهبر حزب سوسیالیست صربستان دستگیر و به هلند (زندان دادگاه جهانی) منتقل شد. وی که 11 سال بر صربستان و یوگوسلـاوی حکومت کرده بود، 11 مارس 2006 در 65 سالگی در سلول زندان به صورت «مرده» مشاهده شد و مسئله مرگ او هنوز به درستی کشف نشده است. غرب به میلوشویچ اتهامـ «جنایتکار جنگ» زده بود.

12 سال پیش، 1 آوریل 2010 میلـادی شهرامـ امیریبرایان راسBrian Ross روزنامه نگار اینوستیگیتیو شبکه تلویزیونی «ای بی سی» آمریکا گزارش داد که شهرامـ امیری فیزیکدان اتمی ایران به دولت آمریکا پناهنده شده است. وی گفت شهرامـ که در ژوئن 2009 برای زیارت به کشور سعودی رفته بود دیگر به ایران بازنگشت. راس در گزارش نسبتا مفصل خود گفت که شهرامـ از پژوهشگران دانشگاه مالک اشتر بود و اطلـاعاتی را درباره فعالیت های اتمی ایران در اختیار CIA گذارده است. مقامات دولت ایران قبلـا گفته بودند که شهرامـ در جریان سفر مکه، توسط آمریکاییان ربوده شده است. ای بی سی با گزارش خود عکس شهرامـ را پخش کرد و مطلب و عکس در سایت این شبکه در اینترنت نیز قرارگرفته بود.

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر) تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 12 فـروردیـن 1401 شمسی، (سال ببر)