سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
اردیـبـهـشـت 1400 شمسی
آوریل - می 2021 میلـادی
رمضان - شوال 1442 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای جـمـعـه 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی برابر با 7 می 2021 میلـادی و 26 رمضان 1442 هجری قمری

17 اردیـبـهـشـت روز اسناد ملی

1670 سال پیش، 7 می 351 میلـادی یهودیان با شنیدن خبر ورود کنستانتینوس گالوس به آنتیوک (انتاکیه ـ جنوب غربی ترکیه امروز) مقرّ حکمران مناطق شرقی امپراتوری رومـ، علیه این امپراتوری که نسبت به غیر مسیحیان ظلمـ می کرد دست به شورش زدند. گالوس که با مصوّبه سنای رومـ، امپراتور متصرفات شرقی آن امپراتوری شده بود با فرستادن یک سپاه به فلسطین، یهودیان را شکست داد. این جنگ نزدیک به دو سال طول کشید. در پی مسیحی شدن امپراتوران رومـ، مسیحیان فلسطین (زادگاه مسیح) امکان یافته بودند که نسبت به غیر مسیحیان بویژه یهودیان زورگویی کنند. گالوس در پی ناموفق بودن ژنرال های رومی در معارضات خود با ارتش ایران (زمان ساسانیان) به سمت تازه منصوب و به شرق وارد شده بود. وی تا سال 354 در این سمت بود.

303 سال پیش، 7 می 1718 میلـادی فرانسویان که علـاوه بر کانادا، بر مناطق مرکزی آمریکای شمالی (ایالـات متحده) مسلّط شده و از دریاچه های 5 گانه تا خلیج مکزیک، چند مهاجرنشین ایجاد کرده و چندین شهر ساخته بودند و همه این مناطق را لوئیزیانا (به نامـ پادشاه فرانسه) می خواندند، در جنوبی ترین نقطه این مهاجرنشینان و جایی که رود «می سی سی پی» به خلیج مکزیک می ریزد ایجاد شهر نئواُرلِئان (نیوارلیان) را که اینک 350 هزار و با حومه اش یک و نیمـ میلیون تَن جمعیت دارد اعلـامـ کردند. این شهر که به زادگاه موسیقی جاز معروف شده است در جریان توفان کاترینا در ماه آگوست سال 2005 آسیب فراوان دید. نیوارلیان همچنان و تا حدی فرهنگ فرانسوی خودرا حفظ کرده است. ناپلئون متصرفات و مهاجرنشینان فرانسه در ایالـات متحده را به دولت واشنگتن فروخت.

189 سال پیش، 7 می 1832 میلـادی استقلـال یونان به پادشاهی شاهزاده آلمانی اوتو Otto از ایالت باواریا در نشست لندن قطعی و به رسمیت شناخته شد. در نشست قبلی لندن ترتیب استقلـال یونان داده شده بود. یونان از زمان ابرقدرت شدن رومـ، دیگر استقلـال نداشت و حدود سه قرن نیز در کنترل عثمانی بود که با کمک قدرت های وقت اروپا از دست دولت استانبول که بر جای رومـ شرقی نشسته بود خلـاص شده بود.

173 سال پیش، 7 می 1848 میلـادی انجمن پزشگی آمریکا AMA در شهر فیلـادلفیا تاسیس شد. این انجمن از همان زمان (نیمه قرن نوزدهمـ) عملـا کنترل امور پزشگی این فدراسیون از آموزش پزشگی تا امور درمان را زیر نظر گرفته است و با داشتن یک لـابی نیرومند مانع تصویب پیشنهاد هر قانون می شود که منافع پزشگ و بیمارستان را به مخاطره افکند و بنابراین فعالیت آن بسود مردمـ معمولی نیست. فعالیّت های همین انجمن سبب شده است که امر درمان در فدراسیون آمریکا غیر دولتی باشد و گران. انجمن پزشگی آمریکا جدا از نظامـ پزشگی این کشور است.

160 سال پیش، 7 می 1861 میلـادی Rabindranath Tagore ادیب (نویسنده و شاعر)، صورتگر و فیلسوف بنگالی هند به دنیا آمد و 80 سال عمر کرد. وی نخستین نویسنده غیر اروپایی است که در سال 1913 جایزه ادبی نوبل را دریافت کرد. Tagoreتاگور مؤلف ده ها کتاب ازجمله راجهِ (پادشاه) اطاق سیاه، لـانه شکسته، قربانی، پریرخ، گلزار، میهن و جهان، روز های نوجوانی و... است. وی کتاب های متعدد نیز از انگلیسی ترجمه کرده است. تاگور در نوشتن سبک تازه ای ابتکار کرده است بویژه در نوشتن داستان کوتاه. وی یک بار نیز از ایران دیدن کرد. تاگور که هفتمـ می 1861 به دنیا آمده بود هفتمـ آگوست 1861 فوت شد.

106 سال پیش، 7 می 1915 میلـادی زیردریایی شماره 20 آلمان در جریان محاصره انگلستان (جزایر بریتانیا) ـ در اقیانوس اطلس و نزدیک به سواحل ایرلند با شلیک اژدر کشتی مسافربر Lusitania را غرق کرد که یک هزار و 198 تَن از 1959 سرنشین آن جان دادند. این رویدادِ دومین سال جنگ جهانی اول باعث تبلیغات جهانی دولت های معاند آلمان بر ضد آن شد.

73 سال پیش، 7 می 1948 میلـادی با صدور اعلـامیه نشست لـاهه، شورای اروپا تأسیس شد.

22 سال پیش، 7 می 1999 میلـادی در جریان جنگ ناتو با یوگوسلـاوی بر سر کوزوو، هواپیما های آن اتحادیه شهر بلگراد را بمباران کردند. در جریان این بمباران، ساختمان سفارت چین آسیب دید، سه چینی کشته و چندین نفر دیگر در ساختمان سفارت زخمی شدند.

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو) تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 17 اردیـبـهـشـت 1400 شمسی، (سال گاو)