سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
خـرداد 1399 شمسی
می - ژوئن 2020 میلـادی
رمضان - شوال 1441 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای شـنـبـه 10 خـرداد 1399 شمسی برابر با 30 می 2020 میلـادی و 7 شوال 1441 هجری قمری

78 سال پیش، 30 می 1942 میلـادی شهر کلن آلمان توسط 1000 بمب افکن انگلیسی به مدت 90 دقیقه بمباران شد. در این حمله نزدیک به نیمی از هواپیما های انگلیسی سرنگون شدند و به شهر نیز آسیب فراوان وارد آمد.

60 سال پیش، 30 می 1960 میلـادی بوریس پاسترناک نویسنده و شاعر روس و مولف کتاب «دکتر ژیواگو» درگذشت. وی در 1890 به دنیا آمده بود. کتاب دکتر ژیواگو که شرح احوال، مشکلـات و اظهارات فردی به همین نامـ است خشونت ها، نارسایی ها و ضعف ها انقلـاب و انقلـابیون روسیه در سال های نخست و در جریان جنگ داخلی روسیه (جنگ سرخ ها با سفید ها = کمونیست ها و تزاریست ها)را منعکس می کند. این کتاب در شوروی ممنوع الـانتشار بود و یک ناشر ایتالیایی که متوجه قضیه شده بود نسخه دستنویس آن را به طریقی از روسیه خارج و در میلـان منتشر کرد که به بسیاری از زبان ها ازجمله فارسی ترجمه شد و پایه های نظامـ کمونیستی شوروی را به لرزه درآورد. این کتاب برنده جایزه ادبی نوبل شد. پاسترناک تالیفات متعدد ازجمله داستان «خواهر» و داستان «زندگانی» دارد. به باور مورخان، پاسترناک و سولژنیتسین (نویسنده دیگر روس) در فروپاشی نظامـ کمونیستی سهمـ چشمگیر داشته اند.

59 سال پیش، 30 می 1961 میلـادی رافائل تروهیلو Rafael Trujillo رئیس کشور دومینیکن (دومینیکن ریپابلیک ـ هیسپانیولـای پیشین) ترور شد. وی که 70 ساله بود 31 سال بر دومینیکن واقع در کارائیب حکومت کرده بود. در زمانی که یهودیان اروپا در معرض تهدید هیتلر بودند، تروهیلو به ده ها هزار تن از آنان حق مهاجرت به جمهوری دومینیکن داد. وی که پس از پایان دو دوره قانونی ریاست جمهوری حاضر نشده بود کنار رود با آزاد ساختن و تشویق مهاجرت، کوشیده بود که شمار سفید پوستان دومینیکن بر رنگین پوستان فزونی یابد.

57 سال پیش، 30 می 1963 میلـادی گروهی از بودائیان جنوب ویتنامـ (در آن زمان؛ ویتنامـ جنوبی) برضد تبعیض دولتی و «خودی» دانستن اقلیت کاتولیک و برخوردار بودن اینان از امتیازات زیراکه «نگو دین دی امـ Ngo Dinh Diem» رئیس دولت این منطقه کاتولیک بود دست به تظاهرات خیابانی زدند که بالـاخره به کودتا برضد «دین دی ام»، قتل او و جنگ ویتنامـ انجامید. این نخستین تظاهرات در طول 8 سال حکومت «دین دی ام» بود.

53 سال پیش، 30 می 1967 میلـادی در پی کشف نفت درجنوب شرقی فدراسیون نیجریه، به تشویق کمپانی های نفتی بین المللی یک سرهنگ محلی، این منطقه را به نامـ «بیافرا» از فدراسیون نیجریه جدا ساخت که این عمل یک جنگ خونین داخلی را به دنبال داشت.

48 سال پیش، 30 می 1972 میلـادی فرودگاه Lod تل اویو (اسرائیل) مورد حمله مسلحانه تنی چند که خودرا اعضای گارد سرخ ژاپن معرفی می کردند قرار گرفت و ضمن این حمله 24 تن کشته و 78 تن دیگر مجروح شدند.

39 سال پیش، 30 می 1981 میلـادی ضیاء الرحمن یک دسته از نظامیان بنگلـادش به فرماندهی سرلشکر منظور دست به شورش زدند و شبانه به محل اقامت ضیاء الرحمن رئیس جمهوری این کشور که برای دیدار از بندر چیتاگونگ در این بندر بسر می بُرد حمله بردند و اورا کشتند. در این عملیات 8 تن دیگر ازجمله رئیس سازمان اطلـاعات کشته شدند. چون نظامیان دیگر از شورش سرلشکر منظور حمایت نکردند دست به فرار زد. ظاهرا «تغییر مقامـ سرلشکر منظور» علت شورش بود. ضیاء الرحمن که یک ژنرال ارتش بود هنگامـ مرگ 45 ساله بود.

38 سال پیش، 30 می 1982 میلـادی اسپانیا عضو شانزدهمـ ناتو (سازمان دفاعی اتلـانتیک شمالی) شد.

31 سال پیش، 30 می 1989 میلـادی در جریان مبارزه چینیان برای کسب دمکراسی و ضدیت با نظامـ یک حزبی که به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد، در این روز شماری از دانشجویان پکن که در گوشه ای و در نهان، یک مجسمه 11 متری به نامـ الهه دمکراسی (تصویر مقابل) ساخته بودند آن را به میدان تیانانمن Tiananmen Square (پکن) منتقل و پرده برداری کردند که پلیس مداخله کرد و مجسمه دمکراسی توقیف شد.

755 سال پیش، 30 می 1265 میلـادی دانته الی جیاری Dante Alighieri شاعر، نویسنده و اندیشمند فلورانسی قرون وسطی به دنیا آمد. وی 13 سپتامبر سال 1321 میلـادی در تبعید درگذشت. از دانته به عنوان بزرگترین شاعر قرون وسطای اروپا نامـ می برند. وی تالیف خود ـ Divine Comedy ـ را (که در ایران «کمدی الهی» ترجمه شده است) و از شاهکار های ادبیات اروپا بشمار می رود به شعر گفته است. زندگانی نو = La Vita Naova اثر دیگر او مجموعه ای از 31 شعر است که با تفسیر و نثر، آن ها را به همـ پیونده زده است. چند تالیف غیر داستانی و یک کتاب نیمه تمامـ در حکمت (فلسفه) همـ از او باقی مانده است. دانته در زمینه دولت ـ همانند کوروش بزرگ ـ در آرزوی ایجاد یک حکومت جهانی بود که معنویات ملحوظ باشد تا مردمـ همـ این دنیا را داشته باشند و همـ آن دنیا را. نامه های دانته را همـ پس از او به صورت یک کتاب درآورده اند که خواندنی است.

481 سال پیش، 30 می 1539 میلـادی «هرناندو دِ سوتو» اسپانیایی با 600 مرد مسلح در جستجوی طلـا گامـ بر ساحل تمپا بی Tampa Bay فلوریدای امروز گذارد. وی از کوبا عازمـ فلوریدا شده بود. به این ترتیب، وی 46 سال پیش از ورود انگلیسی ها به جزیره رونوک Roanoke Island (واقع در ساحل کارولینای شمالی امروز) وارد آمریکای شمالی شد. استقرار انگلیسی ها در آمریکای شمالی (ایالـات متحده امروز) از سال 1607 آغاز شد زیراکه انگلیسی هایی که وارد جزیره رونوک شده بودند تماما ناپدید شدند.

389 سال پیش، 30 می 1631 میلـادی نخستین مجله فرانسوی (به شکل هفته نامه امروز) به نامـ لـا گازت La Gazette De France نخستین شماره خودرا منتشر کرد. این مجله که به روش حرفه ای امروز منتشر نمی شد در نخستین دور انتشار، از یک عضو دربار سلطنتی حمایت می کرد. [عکس مقابل، کپی شماره 26 دسامبر 1786 این نشریه قدیمی را نشان می دهد]

293 سال پیش، 30 می 1727 میلـادی پتر بزرگ تزار روسیه شد، قلمرو آن را گسترش داد و این کشور را به صورت یک امپراتوری درآورد که تا 1991 (از جمله 7 دهه به نامـ اتحاد جماهیر شوروی) دوامـ داشت.

206 سال پیش، 30 می 1814 میلـادی اعضای اتحادیه ای که ناپلئون را شکست داده و به جزیره الب تبعید کرده بودند با امضای یک اعلـامیه مشترک مرز های فرانسه را محدود به خطوط سال 1792 کردند و همین امر باعث برانگیخته شدن خشمـ فرانسویان شد که راه را بر بازگشت ناپلئون باز کرد.

206 سال پیش، 30 می 1814 میلـادی میخائل باکونینMikhail Bakunin فیلسوف روس و صاحب فرضیه آنارکیسمـ = آنارشیسمـ به دنیا آمد و 62 سال عمر کرد. وی پس از تحصیل فلسفه، از کشور های متعدد ازجمله آلمان، فرانسه، سویس، انگلستان، آمریکا و ژاپن دیدار کرد و با وضعیت زندگانی مردمـ و مسائل موجود آشنا شد. او با مارکس ملـاقات کرد و پس از بحث فراوان با او، با دیکتاتوری پرولتاریا مخالفت کرد و گفت که افتادن مدیریت ها به دست عوامـ الناس تولید فساد و بی قانونی می کند، باعث دلسردی مردمـ، مرگ انگیزه و خلـاقیّت و مآلـا شکست و فروپاشی می شود. باکونین ضمن تایید نوعی سوسیالیسمـ، در عوض از قرارگرفتن امور از پایین تا بالـا در دست شورا ها حمایت و به این ترتیب حکومت فردی را در هر شکل آن رد کرد. فرضیه باکونین تاکید بر آزادی عمل فرد دارد تا انگیزه پیشرفت داشته باشد. باکونین در آلمان به بررسی عقاید هگل و فیخته پرداخت و در فرانسه کمک به ایجاد کمون پاریس کرد تا این شورا به جای دولت امور را به دست گیرد. به این ترتیب آنارشیسمـ طبق فرضیه باکونین عبارت از یک جامعه نیمه سوسیالیستی است که توسط شورا ها و فدراسیون ها (مجموعه شورا های یک حرفه و...) و کنفدراسیون (مجموعه فدراسیون ها) اداره شود و فرد در این جامعه آزادی عمل کامل داشته، آموزش و پرورش اجباری و رایگان باشد و استثمار محو شود و اثری از آن نباشد. بعدا در پی چند ترور، نامـ آنارشیسمـ مترادف با خشونت و آشوب شد که باقی مانده است.

149 سال پیش، 30 می 1871 میلـادی مقاومت کمون پاریس پایان یافت و تمامی شهر در کنترل دولت قرار گرفت.

117 سال پیش، 30 می 1903 میلـادی الکساندر الکساندر ابرونویچ پادشاه صربستان که ازدواج او با یک بیوه با مخالفت افکار عمومی رو به رو شده بود در این روز با همسرش در کاخ سلطنتی ترور شد. وی در عین حال متهمـ شده بود که آزادی ها و حقوق اتباع کشور، مندرج در قانون اساسی را نادیده انگاشته و راه استبداد و خودکامگی در پیش گرفته بود.

108 سال پیش، 30 می 1912 میلـادی در این روز ویلبر رایت Wilbur Wright آمریکایی و یکی از دو برادری که نخستین هواپیمارا ساختند و بپرواز درآوردند درگذشت. وی در سال 1867 به دنیا آمده بود.

79 سال پیش، 30 می 1941 میلـادی نیرو های نظامی آلمان جزیره «کرت» در مدیترانه را تصرف کردند.

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش) تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 10 خـرداد 1399 شمسی، (سال موش)