سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
آذر 1397 شمسی
نوامبر - دسامبر 2018 میلـادی
ربیع الـاول - ربیع الثانی 1440 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای دوشـنـبـه 5 آذر 1397 شمسی برابر با 26 نوامبر 2018 میلـادی و 18 ربیع الـاول 1440 هجری قمری

5 آذر روز بسیج مستضعفان

411 سال پیش، 26 نوامبر 1607 میلـادی «جان هاروارد John Harvard» روحانی مسیحی انگلیسی که نامـ او بر دانشگاه هاروارد ایالت ماساچوست آمریکا گذارده شده است به دنیا آمد. او که 31 سال عمر کرد در همان سالی به دنیا آمد که مهاجران انگلیسی نخستین منزلگاه خودرا در آمریکای شمالی (ایالت ویرجینیا) ایجادکردند. جان هاروارد در اواخر دهه دومـ عمر خود به آمریکا مهاجرت کرد و در تاسیس کالج ماساچوست کمک مالی و آموزشی کرد و 400 کتاب به کتابخانه این کالج داد، و به این دلیل نامـ اورا بر این قدیمی ترین دانشگاه آمریکا نهادند. وی موسس منحصر به فرد این موسسه نبود. جان 14 سبتامبر 1638 از بیماری سل درگذشت.

134 سال پیش، 26 نوامبر 1884 میلـادی ترکستان شرقی به خین جیانگ (سین کیانگ) به معنای مرزتازه تغییر نامـ داده شد.

78 سال پیش، 26 نوامبر 1940 میلـادی به دستور هیتلر اطراف محل سکونت صد ها هزار (طبق بعضی نوشته ها 500 هزار) یهودی شهر ورشو را دیوار کشیدند که این محله به Ghetto معروف شد. گه تو به محله ای گفته می شود که ساکنان آن از یک نژاد، یک مذهب و یک فرهنگ و معمولـا فقیر هستند.

78 سال پیش، 26 نوامبر 1940 میلـادی لبنانی ها از فرصتی که اشغال نظامی فرانسه توسط آلمان به دست آنان داده بود استفاده و اعلـامـ استقلـال کردند تا از تحت الحمایگی فرانسه خارج شوند که تا سال 1943 عملی نشد. دولت آلمان که عملـا فرانسه را در اشغال نظامی و دولت ویشی فرانسه از آن حرف شنوی داشت در نظر داشت که از طریق لبنان نیروی نظامی به عراق بفرستد و دست دولت لندن را از خاورمیانه کوتاه کند که شارل دوگل که در لندن اعلـامـ فرانسه آزاد کرده بود در 1941 وارد بیروت شد و برای راضی کردن لبنانی ها ، در 26 نوامبر 1941 قبول کرد که به خواست و آرزوی آنان که استقلـال بود احترامـ بگذارد ولی در طول جنگ زیر نظر دولت فرانسه آزاد باشند. جر و بحث در این زمینه ادامه داشت که لبنانی ها در سال 1943 بدون کسب نظر دولت فرانسه آزاد تشکیل دولت دادند که فرانسه آزاد اعضای آن دولت را بازداشت کرد، متفقین واسطه شدند و استقلـال لبنان در همین سال تامین شد بر اساس داشتن یک حکومت مشارکتی که رئیس جمهور از مسیحیان مارونی، نخست وزیر از مسلمان سنی و رئیس مجلس از مسلمانان شیعه باشد. لبنان که این نامـ را ژولیوس سزار رومی در سال 46 قبل از میلـاد بر آن گذارده Lab - Na An به معنای زمین سفید (به دلیل برف موجود در قله کوه) از هزاران سال قبل فنیقی نشین Phoenisician بود و همواره توسط قدرت های وقت ازجمله ایران کنترل می شد. دولت عثمانی 4 قرن مالک آن بود و چون در جنگ جهانی اول شکست خورد، سوریه و لبنان آن تحت قیمومت فرانسه قرار گرفت و این قیمومت تا سال 1943 ادامه یافت. لبنان ده هزار و 400 کیلومتر مربعی با 4میلیون و چهارصد هزار جمعیت از سال 1958 تاکنون چند جنگ داخلی و تعرض خارجی را تحمل کرده است. بیروت به معنای چاه ها است زیراکه در قدیمـ ساکنان آن از آب چاه استفاده می کردند.

75 سال پیش، 26 نوامبر 1943 میلـادی هواپیمای ادوارد اوهیر OHair خلبان 29 ساله آمریکایی و مبتکر حملـات هوایی شبانه در یک حمله به کشتی ها و مواضع ژاپنی ها هدف گلوله قرارگرفت و سرنگون شد. اوهیر که نامـ او بر فرودگاه بین المللی شیکاگو گذارده شده است و در آن حمله جان باخت از عرشه یک ناو هواپیمابر آمریکایی پرواز کرده بود.

74 سال پیش، 26 نوامبر 1944 میلـادی در این روز یک موشک «وی ـ 2» آلمانی به یک فروشگاه بزرگ در انگلستان اصابت کرد و 168 تن را در این فروشگاه کشت. در همین روز، آلمان بندر آنتورپ در بلژیک را که به دست متفقین افتاده بود موشک باران کرد که تلفات و ویرانی فراوان ببار آورد.

28 سال پیش، 26 نوامبر 1990 میلـادی گورباچف رئیس وقت جماهیر شوروی به صدامـ حسین اخطار کرد که اگر کویت را تخلیه نکند مسئول عواقب این عمل باید باشد و در شرایطی که بوجود آمده مسکو نمی تواند کمکی به عراق کند. در آن زمان شوروی با عراق پیمان دوستی متقابل داشت. در سال 2011 همـ روسیه به لیبی که باهمـ دوستی داشتند کمک نکرد. مسکو حتی قطعنامه مداخله نظامی «ناتو» در لیبی را «وتو» نکرد و دست کمـ نگفت که شورای امنیت که باید حافظ صلح جهانی باشد حق مداخله در امور داخلی یک کشور را ندارد. به باور مورخان، مسکو در قضایای عراق و لیبی بازنده بود.

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ) تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 5 آذر 1397 شمسی، (سال سگ)