سایت زیر از کوکی ها (cookies) برای ذخیره برخی از اطلـاعات و شناسایی شما استفاده میکنند. اطلـاعات بیشتر تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ)
ابتدا
دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
ابزارهای رایگان
درباره ما
ارتباط با ما
تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ)
ما فقط پروژه ها و الگوریتمـ هایی را قبول میکنیمـ که دیگران نمیتوانند آن ها را انجامـ دهند...
تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ)
ابتدا
 
تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ)
دامنه چیست؟
نكـات با اهمیـت در انتخـاب دامنه مناسب
شرایط ثبت دامنه
تعرفه دامنه
مشاهده مشخصات یک دامنه
تعرفه هاست ما
امکانات هاست ما
تعرفه طراحی وب سایت
تعرفه فروشگاه اینترنتی
پكـیج معرفـی شركت‌ هـا و موسسات
تعرفه تبـلیغـات و معـرفی وب سـایـت
مزایـای وب سـایـت و پورتـال تحـت اینترنت
خدمـاتی كه به مشتـركـان شـركـت ارائـه میـشـود
نمونه کارهای وب سایت
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
تعرفه طراحی اپلیکیشن
نمونه کارهای اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن
تلفن گویا و ماشین پاسخگویی
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
لوح فشرده زندگینـامه و آثـار صادق هدایت
نمونه کارهای نرمـ افزار
نمونه قرارداد اجرای نرمـ افزار
تیکت ها
سوالـات متداول طراحی وب سایت
مستندات سامانه NSVC و دانلود
مشاهده مشخصات یک دامنه
تقویمـ و رویدادها
مبدل تقویمـ
لیست تعطیلی های سال
نرخ ارز، سکه و طلـا
سامانه ارسال و دریافت SMS (رایگان!)
جدول یاب
قافیه یاب
استخراج شماره همراه از تکست
تقویمـ و رویدادها مبدل تقویمـ لیست تعطیلی های سال تقویمـ در سایت یا وبلـاگ شما
مـرداد 1397 شمسی
ژولـای - اوت 2018 میلـادی
ذیقعده - ذیحجه 1439 هجری قمری
شـنـبـه
یـكـشـنـبـه
دوشـنـبـه
سـه‌شـنـبـه
چـهـارشـنـبـه
پـنـجـشـنـبـه
جـمـعـه

رویدادهای چـهـارشـنـبـه 24 مـرداد 1397 شمسی برابر با 15 اوت 2018 میلـادی و 3 ذیحجه 1439 هجری قمری

1300 سال پیش، 15 اوت 718 میلـادی محاصره دریایی ـ زمینی دو ساله قسطنطنیه Constantinople (استانبول) با شکست نظامی خلیفه اموی پایان یافت. این محاصره دومین تلـاش امویان برای تصرف قسطنطنیه و پایان دادن به عمر رومـ شرقی بود. محاصره زمینی ـ دریایی قسطنطنیه از سال 717 میلـادی آغاز شده بود. بلغار ها از راه زمین و یونانیان از راه دریا به امپراتور بیزانتیومـ (رومـ شرقی) کمک کردند تا اعراب را براند.

737 سال پیش، 15 اوت 1281 میلـادی قوبیلـای قاآن (کوبیلـای خان) نوه چنگیز و خان بزرگ مغولـان که در چین می نشست در دومین تلـاش خود برای تصرف ژاپن ناموفق ماند. این بار کشتی های او در دریا دچار تندباد شدند و بسیاری از آن ها از میان رفتند. ژاپنی ها این تندباد را باد مامور شده از جانب خدا ـ باد الهی Kamikaze = Divine Wind خواندند. آنان این نامـ را در دوران جنگ جهانی دومـ بر هواپیما های انتحاری خود گذاردند. خلبانان، این هواپیما های پر از مواد منفجره را بر کشتی های نظامی متفقین می کوبیدند و آسیب می زدند و یا غرق می کردند. از این پس این واژه به معنای «حمله هوایی انتحاری» جهانی و وارد فرهنگ لغات شده است.

507 سال پیش، 15 اوت 1511 میلـادی آلفونسو (آفونسو) دا آلبوکرک (آلبوکرکی) دریاسالـار پرتغالی که منطقه گوا Goa در جنوب غربی هند را در کنترل داشت و از اینجا با 18 کشتی و 1200 تفنگدار رهسپار جنوب شرقی آسیا شده بود در این روز مالـاکا را که در جنوب شبه جزیره مالی Malay قراردارد و ناظر بر تنگه ای به همان نامـ است تصرف کرد. [مالـاکا در 148 کیلومتری کوالـالـامپور واقع است]. یک قرن و اندی بعد هلندی ها که بر اندونزی مسلط بودند مالـاکا را از چنگ پرتغالی ها خارج کردند و قرن بعد انگلیسی ها برجای هلندی ها نشستند و دو قرن در اینجا بودند. مجموعه این منطقه به استثنای سنگاپور، فدراسیون مالزیا را تشکیل می دهد.

481 سال پیش، 15 اوت 1537 میلـادی خوان د سالـازار Juan De Salazar از تصرف گران مناطق آمریکای جنوبی و اراضی و اموال بومیان در این روز(15 آگوست 1537) بنای شهر آسونسیون Asuncion را گذارد که اینک پایتخت جمهوری پاراگوئه (پاراگوای) است تا قرارگاهی برای همراهانش باشد و نیز مهاجران اروپایی. آسونسیون اینک شهری دو میلیونی است.

323 سال پیش، 15 اوت 1695 میلـادی در جریان جنگ های 9 ساله اروپا (جنگ های فرانسه با موتلفین)، به دستور لوئی 14 پادشاه وقت فرانسه، شهر بروکسل (پایتخت کنونی بلژیک) گلوله باران شد بگونه ای که چهل درصد شهر ویران گردید.

71 سال پیش، 15 اوت 1947 میلـادی دولت لندن در این روز (15 آگوست 1947) به هند به صورت دومینیون و بودن در جامعه مشترک المنافع استقلـال داد. آن دولت که بیش از دو قرن در هندوستان اقتدار داشت و از سال 1858 و چند ماه پس از قیامـ مسلحانه هندیان، با تصرف دهلی و به تدریج مناطق دیگر این شبه قاره خودرا مالک آن خطاب می کرد پیش از دادن استقلـال به هند با تجزیه آن به دو کشور هندو و مسلمان نشین موافقت کرده بود و پاکستان (منطقه مسلمان نشین شرق و غرب هند) یک روز پیش از مستقل شدن هند، اعلـامـ استقلـال کرده بود. هند و پاکستان بعدا جمهوری شدند و استقلـال کامل به دست آوردند. در جریان تجزیه، مسئله کشمیر تعمّدا و یا عوامل دیگر حل نشد و به صورت استخوان لـای زخمـ باقی مانده و تاکنون دوبار دو کشور را وارد جنگ تمامـ عیار و چندین بار زد و خورد محلی کرده است. هند در سال 1971 کمک کرد تا بنگال شرقی (پاکستان شرقی وقت) استقلـال به دست آورد و جمهوری بنگلـادش شود. روابط پاکستان و افغانستان نیز به علت داشتن قبایل مشترک و تقسیمـ اجباری قبایل افغانستان توسط دولت لندن خالی از خلل نیست و....

70 سال پیش، 15 اوت 1948 میلـادی در این روز در بخش جنوبی شبه جزیره تقسیمـ شده کره، ایجاد جمهوری کره به پایتختی شهر ـ اینک ده میلیونی ـ سئول اعلـامـ شد. در پایان جنگ جهانی دومـ و اخراج ژاپنی ها از کره قرار شده بود که این شبه جزیره در مدار 38 درجه عرض جغرافیایی به دو بخش جنوبی ـ شمالی تقسیمـ شود تا در فرصت مناسب انتخابات وحدت صورت گیرد. با اعلـامـ جمهوری در بخش جنوبی و تشکیل جمهوری کمونیستی در بخش شمالی، دو سال بعد جنگ پُرتلفات کره آغاز شد ولی مسئله کره همچنان لـاینحل باقی مانده است و آتشی است در زیر خاکستر.

58 سال پیش، 15 اوت 1960 میلـادی فرانسه به مستعمره خود در شمال رود کنگو استقلـال داد و جمهوری کنگو به پایتخی شهر برازاویل اعلـامـ موجودیت کرد. در جنوب رود کنگو کشور بزرگتر دیگری به همین نامـ قراردارد که قبلـا مستعمره بلژیک بود و بیش از نیمـ قرن است که به خاطر داشتن معادن الماس و... ناآرامـ است. زبان کتابت هر دو کشور فرانسوی است.

47 سال پیش، 15 اوت 1971 میلـادی ریچادرد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا دلـار این کشور را به طور کامل از استاندارد طلـا خارج ساخت. با این اقدامـ، دیگر نمی شود دلـار را به بانک و یا خزانه داری آمریکا داد و معادل آن مطالبه طلـا کرد. این اقدامـ چهره معاملـات جهانی پول را تغییر داده است.

47 سال پیش، 15 اوت 1971 میلـادی دولت لندن به بحرین استقلـال داد.

دامنه
هاست
وب سایت
اپلیکیشن
نرمـ افزار
راهنما
تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ) كلیه حقوق وب سایت فوق متعلق به شرکت شبکه نگاه ™ میباشد.
تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ) [قـراردادنـامه كاربـران و مشـتركـان] تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ) [نقشــه سـایـت]
شرکت شبکه نگاه ™
6435 678 0912 - 66152291 021
شبکه های اجتماعی: تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ) تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ)
logo-samandehi
تقویمـ و رویدادهای 24 مـرداد 1397 شمسی، (سال سگ)